ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

Навчальні досягнення  






К.Р.
Тема





К.Р.
Тема




К.р.
М-3
10
7
10
Зар.
9
9





8
5
9
9


10
Ю-5
11
11
Зар.
12
11
11
11
11
11
Зар.

11
11
11
12
12

12
Ч-1
11
Зар.
11
12
11
11
11
Зар.
11
11

11
11
10
11
11

10
З-1
11
12
11
11
11
11
12
11
Зар.
11
12
11
11
11
12
11

12
Я-2
10
11
Зар.
10
11
11

Зар.
10
10

11
11
10
Зар.
10
11

Ж-0





0






0





И-9
Зар.

9

8


9

11
10
10
10
9
10
11

І-5





0






0





П-9

11
Зар.
9

10

10
Зар.


11
10
10




К-2

Зар.

Зар.
Зпр.
зар.

9
10
9
10

9

10


11
К-9
9
Зар.
7
Зар.
9
9

9
Зар.
9

11
10




11
К-5


8


5






0





Л-4





0






0




5
К-6
10
Зар.
9
11
10
10
11
11
Зар.
10

11
11
11
9
Зар.

11
В-3





0






0





У-1





0






0




11
В-1





0





9
5
11
Зар.


10
С-6
Зар.
9
8
Зар.
9
9





9
9
10
11


11
Г-4





0






0





С-7





0






0





Д-7
11
11
Зар.
11
11
11
12
9
11
11
11
11
11
11
12
11

11
А-2
11
11
Зар.
11
11
11

11
Зар.
11

11
11
11
10
12

8
Ф-7
11
Зар.
11
11
11
11
11
12
11
Зар.

12
11
11
10


12
Р-5





0






0




10
Є-0





0






0




7
Б-6




8
5






0





Ф-2
10
Зар.
10
10
9
10
11
11
Зар.
11
11
11
11
10
11
11
11
12
С-1
11
12
11
11
11
11
11
11
11
Зар.

11
11
12
11
12

12







































Д.Н.
Ic.
IIc. до 13.03
IIс.
Річна



М3
 8
7
7
8
8



Ю5
 11
10
10
10
11



Ч1
 11
10
10
11
11



З1
 11
11
11
11
11



Я2
 11
8
9
10
9



Ж0
 0
4
5
3
4



И9
 10
6
4
7
7



І5
 0
10
9





К2
9
9
8
9
9



К9
 9
7
4
7
7



К5
 4
8
8
6
7



Л4
 4
4
4
4
4



К6
 10
7
8
9
9



В3
 0
6
5
3
4



У1
 4
4
3
4
4



В1
 6
7
7
7
7



С6
 9
4
4
7
6



Г4

4
4





С7
 0
7
7
4
6



Д7
 11
11
10
11
11



А2
 11
9
9
10
10



Ф7
 11
8
9
10
9



Р5
 5
8
7
6
7



Б6
 4
8
7
5
7



Ф2
 11
8
9
10
9



С1
 11
7
6
9
8



Є0
 3
4
4
4
4



П9
 9
10
9
9
10






















16 березня 2020р (виконати до 18 березня)

Тема:  Джанні Родарі "Листівки з видами міст"

 Завдання1: опрацювати   поданий нижче матеріал  та підручника за темою,  передивитися відео, виконати вправу "гронування"

Біографія Джанні Родарі  

Письменник народився 23 жовтня 1920 р. в містечку Оменья. Батько його був пекарем і помер, коли Джанні виповнилося дев’‎ять років. Матері довелося утримувати трьох синів самотужки. Працюючи служницею в багатому домі, жінка мусила терпіти принизливі докори, тим часом як платня була доволі скромною.
Джованні з дитинства виявляв інтерес до художньої літератури, музики й філософії, але через скруту його освіта обмежилася трьома роками навчання в семінарії. У сімнадцять років він став учителем.
Родарі і його два брати, Чезаре і Маріо виховувалися їхньою матір'ю в її рідному селі в провінції Варезе. Після закінчення школи Джанні поступив до семінарії, провчився там три роки і отримав диплом вчителя. У віці сімнадцяти років він вже почав викладати у початкових класах в селах його провінції.  У 1939 році Родарі поступив на навчання до Міланського університету.

    Під часДругої світової війни  Родарі був звільнений від призову до армії з причини його поганого здоров'я. Перебуваючи у скрутному фінансовому становищі, він поступив на роботу до одного з відділень фашистської партії і згодом був змушений вступити до цієї партії. Тяжко сприйнявши втрату двох своїх найкращих друзів і свого улюбленого брата Чезаре у нацистському концтаборі Джанні Родарі у 1944 році вийшов з фашистської партії і приєднався до італійської компартії, де почав брав участь в італійському русі Опору.
    У 1948 році Родарі почав працювати журналістом у виданні італійської компартії «Уніта» і водночас почав писати оповідання для дітей. У 1950 році він був призначений редактором нового італійського щотижневого дитячого журналу «Піонер» У1951 р. Родарі опублікував свої перші твори: «Книжка веселих віршів» і «Пригоди Цибуліно».
     У 1952 році він вперше відвідав СРСР, де згодом бував доволі часто. У 1953 р. одружився з Марією Терезією Феретті, яка 4 роки по тому народила йому дочку, Паолу. У 1957 р. після офіційного іспиту Родарі був визнаний професійним журналісто. Після війни Родарі працював журналістом і багато подорожував Італією. Відвідуючи заводи й фабрики, спілкуючись із робітниками та селянами, він бачив справжнє життя країни, приховане за глянцевими листівками з видами її легендарних пам’‎яток. Відтак дійсність, сповнена суспільних негараздів і несправедливості, увійшла в казки й вірші письменника, втілившись у їхніх сюжетах
     У 1966-1969 рр. Родарі працював над спільними проектами з дітьми. У 1970 році за внесок до дитячої літератури був нагороджений Премією Ганса Хрістіана Андерсена, що зробило його одним з найвідоміших італійських дитячих письменників. Його твори почали перекладатися на інші мови народів світу. У 1979 році, після чергової подорожі до СРСР, його здоров'я значно погіршилося і він припинив писати. 1980 р. у Римі, під час операції, Джанні Родарі помер.

Передивитися презентацію, буктрейлери;

 Завдання 2:
визначити тему та ідею поезії;
знайти у вірші епітети, пояснити їх роль;
 навести приклади використання антитези у творі;
скласти сенкани "Дві Італії!.

           Визначити  жанр, рід, тему, ідею вірша, проблеми.
   Жанр – вірш
    Рід  - лірика
Тема – розповідь про красу Італії та життя її простих людей, про листівки як символ широти сприйняття світу
Ідея – автор закликає  «дивитися за картинку», не тільки насолоджуватися гарними краєвидами та чудовою архітектурою, а й перейматися долями інших людей.
Головна думка:
  • Уславлення краси й різноманітності світу, прагнення до його відкриття та пізнання.
  • Висловлення співчуття простим трудівникам, чиєю працею створюється усе багатство.
  • Наголошення на необхідності соціальної справедливості та вмінні підходити до оцінки життєвих явищ різнобічно.

Проблеми –  (соціальні)   любов до рідної землі, людей;
-         тяжкої долі простої людини;
-         соціальної несправедливості;
-             краси – реальності (буденності.)
Італія
Чудова,  розкішна
Зачаровує, приваблює.дивує
Країна, багата на історичні місця
Краля                                                                       

 Італія
 Бідна, сувора
 Плаче, голодує, працює
 Картинки веселі, життя-суворе
 Міста без глянцю

 Сенкан «Дві Італії» 
Розкішна,бідна
Зачаровує,дивує, голодує 
 Картинки веселі, життя-суворе
Контраст

18 березня 2020 р. ( виконати до 23 березня)  
Р. Бернс "Моє серце в верховині" Ідея любові до батьківщини у вірші
Переглянути відео, презентації, буктрейлер.
 Завдання :
визначити тему та ідею поезії;
знайти у вірші  художні засоби, навести приклади(епітети, метафори, повтори) 
Тема:любов і відданість ліричного героя своїй землі, рідній батьківщині.
Ідея: вічний звязок людини з прродою і батьківщиною.





25 березня 2020 р. (виконати до 30 березня)

Контрольна робота за темою "Поетичне бачення світу"

 Тестові різнорівневі завдання

Рівень 1
1.     Автором хоку є…
а) Мацуо Басьо;     б) Р. Бернс;     в) Дж. Родарі.
2.     Любов до Батьківщини – основна думка вірша…
а) «Листівки з видами міст»;     б) «Нічна пісня мандрівника»;     в) «Моє серце в верховині».
3.     Дума у вірші «Моє серце в верховині» порівнюється з…
а) соколом;     б) орлом;     в) яструбом.
Рівень 2
4. Обов’язкова складова хоку – це…
а) історичні образи;     б) образи природи;     в) образи батьківщини.
5.     Джанні Родарі за професією був…
а) юристом;     б) медиком;     в) вчителем.
6.     Установіть відповідність між авторами та їх творами.
А.   Джанні Родарі                    1.   «Старий ставок …Б.   Роберт Бернс                      2.   «Листівки з видами міст»
В.   Мацуо Басьо                       3.   «Моє серце в верховині»
А-2
Б-3
В-1
Рівень 3
7 З якого твору наведені рядки і хто його автор? Схарактеризуйте настрій твору.
Не вірю я чужим речам,
А вірю я своїм очам.
Дозвольте, сеньйори, самому розглянуться
На всі ті міста – у натурі, без глянцю.
«Листівки з видами міст» Джанні Родарі    

8.     Визначте жанр вірша, його автора. 

У сумних думках

Я зійшов на гору: ах! –

Шипшина цвіте!
Хоку Мацуо Басьо

9.Визначте ідею вірша «Листівки з видами міст».


Увага! Завдання  виконувати в робочих зошитах, всі роботи після закінчення карантину будуть оцінені. В зошитах завдання не пишемо, лише відповіді (записуємо дату, тему, вид завдання: тести, літературний диктант тощо). Всі відповіді можна знайти, просто прослухавши відео, або в матеріалі поданому нижче. Якщо щось не зрозуміло, не хвилюйтеся, розберемося разом після. Відео тривають не більше 10-15 хвилин. Від того, наскільки відповідально ви віднесетеся до виконання завдань, залежить,  чи будемо та як довго ми навчатися у червні, тому записи у зошитах повинні бути. Думаю, зараз, як ніколи, у вас з’явилась можливість отримати високі результати. Бажаю успіхів!

А найголовніше- бережіть себе та будьте здорові.


6 квітня 2020 р. (виконати до 8 квітня)

Тема:Рей Дуглас Бредбері "Усмішка". Тривога за руйнування
 духовних цінностей в оповіданні

Я дуже рада зустрітися з вами знову.
Сподіваюсь, що сьогодні ви отримаєте нові знання.  а душа буде завжди відкрита для розуміння прекрасного. Тому попрошу вас:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Та плідно працювати.
Сьогодні на уроці ми умовно перенесемося у майбутнє людства. Адже письменники силою своєї уяви і хисту це роблять досить часто. А у невідоме майбутнє нас поведе знайомий нам автор, ім’я якого Рей Бредбері.
1.Переглянувши відеоурок, (подано нижче) давайте спробуємо  заповнити анкету письменника. 
Прізвище, ім’я  
Реймонд Дуглас Бредбері
Роки життя
1920-2012рр.
Країна, яку представляє
США
Освіта
Школа + бібліотека + самоосвіта 
Початок літературної діяльності
У 12 років сам друкував твори і розсилав до популярних часописів. У 22 роки – професійний письменник 
Вид літератури
фантастика
Жанр творів
оповідання, романи, новели
Улюблені автори
Ж.Верн, Г.Уеллс,Е.По
Найвідоміші твори
"Марсіанські хроніки"
Мрія письменника
"Я сподіваюсь дожити до того моменту, коли ми приземлимося на Марсі».

2. А зараз перегляньте аудіокнигу Бредбері "Усмішка"
«Я не намагаюся передбачити майбутнє – я намагаюсь його запобігти…»
Р. Бредбері.
Ми звикли сприймати світ як належне, не помічати простих радощів, знаючи ціни, але забувши ЦІННОСТІ…
Ми навчилися приховувати почуття, а натомість?..
Ми навчилися мовчати
Можливо прийшов час ЗАМИСЛИТИСЯ?
Тому що світ змінився.
Людина все більше втручається в природу, забруднює навколишнє середовище, розпалює воєнні конфлікти – можна передбачити не надто гарне майбутнє для прийдешніх поколінь.
Рей Бредбері застерігає людей від цього, вважаючи, що світ врятує краса та розум, висока духовність.
«З’явиться тямовита людина, яка підлатає цивілізацію. Людина з душею. Запам’ятайте мої слова». І подає надію, змалювавши образ хлопчика, що рятує від знищення Усмішку.
3. Спробуйте дати відповідь на питання: чи актуальний твір Бредбері для нашого часу (5-6 речень)
 Варіант відповіді.
Люди не почули заклику фантаста про дбайливе ставлення до цивілізації - і знову, і знову приходять до трагедій: появи нових хвороб, техногенних і екологічних катастроф, військових конфліктів. Це наслідки духовного зубожіння. Фантастична картина зруйнованих війною та покинутих мешканцями міст, сьогодні стала реальністю і на сході України. Але ми разом з письменником сподіваємось, що «з’явиться тямовита  людина, яка підлатає цивілізацію. Людина з душею... Людина, в якої душа горнеться до прекрасного...».
Врешті-решт тільки така людина збереже і примножить надбання земної цивілізації. І тоді усміхатиметься не тільки «Джоконда» - усе людство. 
                                                                                                                                                  8 квітня 2020 р. (виконати до 13 квітня)
Тема:Рей Дуглас Бредбері "Усмішка".Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

Леонардо да Вінчі та Рей Бредбері... Між цими двома митцями лежить велика відстань довжиною у п'ять віків. Один із них жив у XV столітті, в Італії, був представником славетної епохи Відродження. А другий - жив у XX столітті, в Америці, писав фантастичні оповідання і романи, розвиваючи найсучасніші напрями літератури. Живучи в різних віках, у різних кутках земної кулі, маючи різні погляди й уподобання, Леонардо да Вінчі та Рей Бредбері мають схожість: їхня увага завжди була прикута до життя людини та людства, вони пильно вдивлялися в душу особистості, шукаючи там відповіді на пекучі питання доби. Окрім того, попри всі відстані їх ще поєднала "Джоконда" - видатний шедевр епохи Відродження
Давайте спробуємо з’ясувати, у чому ж секрет успішності «Джоконди» 
Перш за все проаналізуємо поведінку головного героя новели Тома, відповідаючи на питання за змістом. 
- Яке враження на Тома справила картина? Він єдиний не зміг плюнути в картину; Том відмітив, що вона гарна і повторив це двічі; після побаченого варварства довго не зміг заснути; міцно притискав до грудей клапоть полотна; обережно склав і заховав його; йому снилася люба Усмішка Джоконди, тепла і лагідна).
- Отже, Том, на відміну від дорослих людей, які ще пам’ятають цивілізацію і тепер її люто ненавидять, не зміг плюнути в картину. Що це може означати? Що він інший, кращий, має чутливе серце, а отже, може повернути цивілізацію).
Чому Том разом з усіма шматує картину Лео­нардо да Вінчі «Джоконда»? (Через почуття стадності, рабську психологію. Люди жорсто­кі, вирішили покінчити з усім, що називають цивілізацією, яка нагадує про минуле. Понят­тя «добро», «краса», «людяність» для них не існують.)
- Чи свідомо діяв Том, коли відривав клаптик від картини?
(Ні, скоріше, він сліпо наслідував дорослих.)
Картину знищено. Натовп розійшовся. Навкруги стало тихо. Світ заснув. Не міг заснути тільки маленький хлопчик на ім’я Том. Він тихенько підійшов до вікна, розтулив пальці, розгладив шматочок пофарбованого полотна. Світ спав, осяяний сонцем. А на долоні хлопчика лежала Усмішка.
« … Том дивився на неї при блідому світлі, що лилося з нічного неба, і подумки знову й знову повторював: «Усмішка … Чарівна Усмішка…»
Навіть після того, як десь через годину він обережно згорнув і сховав той клаптик, Усмішка стояла в нього перед очима. Він заплющив очі і навіть у темряві бачив перед собою Усмішку. Він бачив її, теплу та ніжну, і вві сні, коли весь світ затих і тільки місяць, спершу піднімаючись, а потім опускаючись, плив у холодному небі назустріч ранку…
Чи випадково твір закінчується описом ранку? (Щоранку сходить сонце, і дарує новий день, так і усмішка).
У душі Тома відбувається боротьба. Він не належить до числа безумних фанатиків, він людина, яка задає питання і вагається. Зустріч з Картиною завершила процес внутрішньої боротьби. Том більше ніколи не буде брати участь у „святах”
Використовуючи слайди, подані нижче, а також матеріали за посиланням
 https://www.ourboox.com/books/р-д-бредбері-усмішка/, виконати тести та дати характеристику Томові (завдання з посилання не виконувати, вони вам в допомогу)











.

Отже, Бредбері, ставлячи питання «Що може статися з людьми в майбутньому?» застерігає: дивіться, що очікує людство, якщо дати волю жорстокості, ненависті, злості.  І тільки від нас з вами залежить можуть статися ті події реальними, чи ні. Герої Рея Бредбері розучились усміхатися, вони глибоко нещасні люди. Тому так осатаніло нищать шедевр мистецтва, а з ним - і власні душі. Героями багатьох творів Бредбері є саме діти, тому що на них він покладає надії. І не випадково усмішка залишається в руках маленького хлопчика. Майбутнє світу – у дитячих руках, у ваших руках. Ви будете жити в 2061 році. І я бажаю вам життя щасливого і прекрасного, щоб ви часто посміхалися і дарували свою радість іншим. Пам’ятайте про це. Бережіть світ, у якому живете, бережіть власні душі, бо це ваші найбільші скарби.
-                     А як ви думаєте, що потрібно робити для того, щоб події, описані в твору ніколи не стали реальністю? 
Вірно, не забувати ті уроки, які нам дає Бредбері (читаємо слайд, поданий вище)

13 квітня 2020 р. (виконати до 15 квітня)
Тема:Рей Дуглас Бредбері "Усмішка".Символічні образи  новели.
. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
«Джоконда» - найвідоміша й найзагадковіша картина світового живопису, народжена пензлем геніального італійського художника Леонардо да Вінчі. Ще одна назва цієї картини - «Мона Ліза», а повна назва звучить так «Портрет пані Лізи ді Джокондо». На картині зображено портрет дружини шляхетного флорентійця Франческо ді Джокондо. У це полотно Леонардо вклав душу та всю свою віртуозну художню майстерність. Немає в світі іншої картини, яка була б так шанована і мала б таку ж популярність, як «Джоконда».
Найзагадковішим елементом картини є знаменита посмішка Джоконди, яка назавжди залишиться загадкою. То не є вияв радості чи задоволення, Джоконда не усміхається у звичайному розумінні. У неї особливий вираз обличчя – дуже багатозначний. «Ми бачимо Джоконду такою, якими ми є самі» - писав Рей Бредбері.
- Погляньте на зображення картини. Що відразу приваблює в ній?
(Очі, усмішка, єднання з природою)
- Як ви гадаєте, чому перша згадка про картину в оповіданні була саме про усмішку Джоконди («Кажуть, вона усміхається»)? (Саме усмішка Мони Лізи зачаровувала сучасників художника й продовжує вражати нині. Вона пробудила й душу хлопчика зі зруйнованого атомною війною світу.)
- Яким чином картина з далекого минулого змогла відродити в душі Тома Красу та Добро? (Леонардо да Вінчі, який жив за багато років до появи хлопчика, до знищення цивілізації, зміг своїм талантом, своєю майстерністю, своєю любов’ю до Людини відродити душу людства та перемогти зло й ненависть. Усмішка Мони Лізи дала надію на відродження нової цивілізації, нового світу.)
 Творче завдання. Складання сенкану 
Том
2 прикметники
3 дієслова
речення з 4 слів
синонім
Том
Щирий, допитливий.
Цікавиться, засмучується, замислюється.
Обирає новий шлях –  цивілізації
або Став справжньою Людиною під впливом Мистецтва.
Надія.
 Виразно прочитайте фінал оповідання (від слів «Том ліг, утамовуючи дихання...»)
- А чому намальована усмішка справила таке враження на хлопчика? (Можливо, тому, що люди в місті не посміхалися їм було не до сміху в тому суспільств в якому вони жили.)
- Чи змінився Том після випадку з картиною?
-  Що в ньому змінилося?(Душа)
День знищення картини дуже змінив Тома. Цього дня у нього виникло багато запитань, над якими він раніше не замислювався. Краса картини пробудила душу хлопчика.
В оповіданні присутні символи, важливі для розуміння філософського змісту твору.
 Словникова робота ( в зошит записати значення слова «символ»)
Символ – це художній образ, що умовно відтворює яку – небудь думку, ідею, переживання. (Наприклад хліб -символ життя, добробуту, рушник – символ добра, надії)
-        Як ви думаєте, символом чого стала у творі Р. Бредбері картина «Мона Ліза»? (Символом краси, мистецтва і відродження духовності.)
-        Чому слово «усмішка» в тексті написане з великої літери? (Бо усмішка є більш живою, ніж жителі міста, вона є символом краси і добра.)
-        Які ще символи ви побачили у творі?

Символічні образи в оповіданні

Картина Л. да Вінчі «Мона Ліза» - символ краси, мистецтва і відродження духовності
Ранок – символ прийдешнього, надії на краще
Хлопчик – символ майбутнього, нового покоління
Усмішка Джоконди – символ краси, добра, сили мистецтва (записати в зошит символічні образи)



- Діти, а для чого в житті людини потрібна краса? (Вона не тільки прикрашає життя, а й робить кращою душу людини, облагороджує її.)
- Як ви думаєте, чому усмішка потрапила саме до рук Тома? (Том — дитина, за ним майбутнє, в якому краса може врятувати світ.
- Які уроки людству дає Р. Бредбері у своєму оповіданні? (Письменник застерігає: якщо людство втратить духовні цінності, це призведе до знищення культури і цивілізації.)
Висновок: поки є діти, які вміють бачити прекрасне, то і наше майбутнє також буде прекрасне!

Ми разом з письменником сподіваємось, що «з’явиться тямовита  людина, яка підлатає цивілізацію. Людина з душею... Людина, в якої душа горнеться до прекрасного...».
Врешті-решт тільки така людина збереже і примножить надбання земної цивілізації. І тоді усміхатиметься не тільки «Джоконда» - усе людство.
      Тож даруйте людям усмішку, красу, добро, любов, милосердя!..
Не будьте байдужими до долі Планети і всього живого на ній!
Не втратьте духовної сутності! Збережіть здатність відчувати красу, тоді Мона Ліза усміхатиметься і наступним поколінням.
А якою буде цивілізація, яким буде майбутнє — все це в руках самих людей, у наших з вами руках.

15 квітня 2020 р. (виконати до 22  квітня)

Р.Шеклі "Запах думки". Сила людської думки у творі

 "Мені не потрібна вічність, мені достатньо миті".
Ці слова належать відомому американському письменнику-фантасту, нашому сучаснику Р. Шеклі, з творчістю якого ми познайомимося на сьогоднішньому уроці.
 Р.Шеклі називав  три місця на землі, де він відчував себе щасливим.
      Місто Нью-Йорк. Тут він народився в 1928 році(запис у зошит), тут в 60-і роки XX ст. він надрукував свої фантастичні оповідання, які прославили його ім’я, принесли матеріальний статок. Серед них – «Запах думки», «Демони», «Полювання», «Ритуал», «Необхідна річ» (запис у зошит під заголовком «Найвідоміші оповідання»)та інші.
      Острів Ібіца, що розташований у Європі, в Іспанії.Тут Шеклі прожив не один рік, створив повісті, деякі романи, відчував себе кожної миті щасливим на морському узбережжі.
     Місто Київ. До нас в Україну Р. Шеклі приїздив у 2005 р. на літературне зібрання письменників- фантастів за запрошенням. В Україні Шеклі відчував себе щасливим, бо його шанували більше, ніж на батьківщині в Америці .В нього була думка оселитись в Криму на березі Чорного моря. Але ця мрія не здійснилась. Раптово письменник тяжко захворів, українські шанувальники його творчості зібрали кошти, щоб тяжкохворий Р.Шеклі повернувся лікуватись додому в Америку.Та після складної операції письменника не стало. Він пішов з життя у грудні 2005р., залишивши після себе силу-силенну фантастичних оповідань, повістей, романів, сценаріїв до фільмів і, навіть, сценаріїв до комп’ютерних ігор.         Перегляньте, будь ласка, відео та заповніть таблицю "Небезпека. Порятунок"


22 квітня 2020 р. (виконати до 27 квітня)

Тема: Р.Шеклі "Запах думки". Сила людської думки в оповіданні

     Доброго ранку,  діти! Ви прочитали вдома оповідання Шеклі  «Запах думки». Содіваюсь, що  сподобався твір. А чи не здалася вам дивною назва?     Яка думка, на ваш погляд, буде слушною: оповідання Р.Шеклі «Запах думки» є казковим чи фантастичним? Чому? Давайте ще раз згадаємо, як розгортається події у творі.


Робота з літературним поняттям наукова фантастика за схемою-тлумаченням:

Наукова фантастика
                                                                           
досліджуються  прогнозуються
  
наслідки
  
наукової думки
  
                                             для життя людини

(Запис у зошит словесного пояснення: наукова фантастика – це література, в якій досліджуються, прогнозуються наслідки наукової думки для життя людини.) 
А зараз давайте проаналізуємо  зміст оповідання Р.Шеклі «Запах думки»:
-         Через головного героя Р.Шеклі доводить у своєму оповіданні силу людської думки.Давайте спробуємо в цьому переконатись.
-         Хто головний герой оповідання «Запах думки»?
-         Чим займався Лерой Кліві?
-         У яку критичну ситуацію він потрапив?
-         Яке рішення прийняв Кліві? Це його врятувало?
-         Отже, діти, Лерой Кліві завдяки силі своєї думки зумів врятувати собі життя.Цей важливий висновок давайте занесемо у схему, назва якої відповідає ключовому поняттю теми нашого уроку: «Сила думки"
Уособленням сили думки в оповіданні      є головний герой Лерой Кліві. Надалі важливі висновки теж будемо заносити до ціє схем
-         Якою герой побачив планету З-М-22?.
-         Чи схожа вона на Землю? Чому?(
-         Чи можна планету З-М-22 назвати обмеженим простором для Кліві? 
-         Що ж було фантастичним для Кліві на цій планеті?
-         Що Кліві здивувало в поведінці білки та вовка?
-         Яким чином звірі полювали один на одного?
-         Що таке телепатія?
-         Хто для Кліві був найбільш небезпечним? Якою він побачив пантеру?
-         Давайте прослідкуємо послідовно у тексті, крок за кроком, які шляхи порятунку від пантери завдяки силі своєї думки обрав Лерой Кліві.
(Всі результати текстового дослідження заносимо у схему «Сила думки»).
-         Яка саме думка остаточно врятувала Лероя Кліві від пантери, а отже і від смерті?
     
  
Сила думки
(Лерой Кліві)
сів на З-М-22
                                                                 
не думати про пантеру

                                           думати про інше                                                    
уявити себе самицею пантери
уявити себе кущем
               
               уявити себе трупом
               
                 уявити себе смолоскипом

            В оповіданні Р.Шеклі «Запах думки» саме смолоскип, тобто вогонь, врятував Кліві  життя, так само і в повісті Р. Кіплінга «Мауглі» герой рятує собі життя з допомогою   Червоної квітки, тобто вогню. Як бачимо, світова література багата на паралелі.
Підсумок уроку:  Р.Шеклі говорить, що «мені не потрібна вічність, мені достатньо  миті», так само Лерою Кліві достатньо було миті, щоб силою думки, пройшовши всі етапи, відмічені в схемі «Сила думки», випробування обмеженого простору планети З-М-22, врятувати собі життя, що є найбільшою цінністю кожної людини.
    Отже і ви, діти, цінуйте своє життя, дорожіть ним та будьте такими наполегливими у досягненні своєї мети, як герой оповідання Р.Шеклі «Запах думки» Лерой Кліві.
Домашнє завдання:  вивчити, що таке наукова фантастика;      виписати елементи наукової фантастики з тексту оповідання «Запах думки "(3 приклади)

27 квітня 2020 р. (виконати до 29 квітня)

Тема: Р. Шеклі "Запах думки". Духовне й фізичне випробування Кліві.




 Завдання: Визначіть, які випробування випали Кліві. Рознесіть випробовування до відповідної колонки

Лерой Кліві на планеті ЗМ-22
Духовні випробування
Фізичні випробування






Поведінка в екстремальній ситуації,  Фізична робота в аварійному режимі
 Фізичний біль, Формування сили думки:
- навчився керувати своїми думками
- уникає паніки
- оволодів телепатією
- намагається побороти страх
 Втома і виснаження, Загроза знищення від пантери, вовків, птаха
Завдання 2:    Асоціативне гроно
З перелічених якостей людей, відмітити ті, що притаманні Кліві, доповнити іншими, опрацювавши  слайди


Людяний, винахідливий, уміє орієнтуватися в  ситуації, відчуває страх, кмітливий, спостережливий, байдужий, оптиміст, любить життя, розумний, телепат, злий на оточуючий світ.
Ми визначили які якості допомогли Кліві вижити. Як ви гадаєте, чи ще довго міг би протриматися Кліві, якби не допомога товариша, який прилетів, щоб його врятувати? Які моральні цінності повинні, на вашу думку, панувати у світі майбутнього?(Доброта, дружба, взаємодопомога, підтримка, відповідальність)
Завдання: Складіть усну розповідь за таблицею, спираючись на текст, визначте риси характеру героя, що проявляються в цьому епізоді.

Герої
Розповідь у тексті
Риси характеру героя

Білка з темно-зеленим хутром
Спостерігав і зрозумів, як звірі спілкуються один з одним
Спостережливий
Вовк зеленого кольору
Злякався вовка і втратив свідомість
Намагається орієнтуватися в ситуації, зрозуміти, чого вовк його не з’їв
Жовто-бура пантера

Намагався обдурити пантеру, думаючи про пантеру-самицю
Відважний, винахідливий, має розвинену уяву
Зграя вовків
Уявив себе пантерою, змією, птахом
Розумний, сильний духом
Вовки разом із пантерою
Перетворився думкою на кущ
Має розвинену уяву
Маленька пташка - дятел
Перетворився на труп аж до кінчиків гарячих пальців
Кмітливий, оптиміст, має почуття гумору
Стерв’ятник
Став смолоскипом
Телепат, цілеспрямований

Увага!
В звязку з продовженням карантину відтерміновувати перевірку ваших робіт я більше не можу, тому прошу сфотографувати  всі ваші роботи в зошиті та відправити мені на пошту
lubov05051957@gmail.com.
 Велике прохання: зробіть це протягом трьох днів (адже . у мене ше 5 класів)

229 квітня 2020 р. (виконати до 3 травня)

Тема: Образ майбутнього в літературі (повторення, підготовка до контрольної)

 Перегляньте слайди, презентацію за посиланням
https://www.slideshare.net/foreignliterature/ss-132125304 



Виконайте вправи за посиланнями
 ttps://dovidka.biz.ua/robert-shekli-tsikavi-fakti;/
https://naurok.com.ua/test/rey-duglas-bredberi-usmishka-5166.html (тест);
https://learningapps.org/watch?v=pn33qbbbj01  (гра);
https://learningapps.org/3436585 (гра);
https://learningapps.org/2241008 (гра).
Ці завдання допоможуть вам в ігровій формі повторити вивчений матеріал та підготуватися до контрольної роботи.   Бажаю успіхів!

4 травня 2020 р. (виконати до 6 травня)
Тема: Контрольна робота за темою "Образ майбутнього у світовій літературі. Р.Бредбері "Усмішка", Р. Шеклі "Запах думки"

Початковий та середній рівні (0,5 б. за питання)
1. Людей   з  оповідання   Р.  Д.   Бредбері   «Усмішка»   приваблювали до міста...
А базарний день та карнавал; Б свято та базарний день;               
 В  свято та безкоштовна кава;   Г  свято та виставка картин.
2. Черга  городян  (оповідання  Р. Д.  Бредбері  «Усмішка»)  постала на площі...
А о 3 годині ранку;  Б о 4 годині ранку;  В о 5 годині ранку;   Г о 6 годині ранку.
3.Автором картини, яка була виставлена на площі міста (оповідання Р. Д. Бредбері «Усмішка»), був...
 А Л. да Вінчі;          Б  Рембрандт;       В Рафаель;     Г Тиціан.             
4 Кліві, герой оповідання Р. Шеклі «Запах думки», сів на планеті З-М-22, тому що...
А хотів здійснити екскурсію по планеті;  Б мав вивчити фауну планети;  В з його кораблем сталася аварія;  Г мав дослідити повітря на планеті. 
5. Найстрашнішою для Кліві (оповідання Р. Шеклі «Запах думки») була зустріч з...
А пантерою;     Б вовками;  В  білкою;   Г стерв'ятником.
6. Лерою   Кліві   (оповідання   Р.   Шеклі   «Запах   думки»)   вдалося перемогти звірів...
А силою техніки;   В силою м'язів;    Б силою зброї;   Г силою думки. 
Достатній рівень  (2 б. за кожне питання) 
1.  Чому люди зібралися на площі (оповідання Р. Д. Бредбері «Усмішка»)?
2.  Ким уявляв себе Кліві,  щоб урятуватися  від звірів (оповідання Р. Шеклі «Запах думки»)?
Високий рівень (Одне завдання на вибір,5 б.)
1 . Поясніть, чому люди знищили картину в оповіданні Р. Д. Бредбері «Усмішка».
2.  Чи випадково усмішка опинилася саме в руках Тома (оповідання Р. Д. Бредбері «Усмішка»)?
6. Висловте власну думку щодо майбутнього людства. Яким би ви хотіли його бачити?
Бажаю успіхів!

6травня 2020 р. (виконати до 13 травня)
Тема: Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо". Життя і творчість письменниці, популярність її творів





Завдання:  переглянути відео про життя та творчість письменниці,
ознайомившись зі змістом  твору "Міо, мій Міо", скласти план-схему «Шлях Міо-дитини до Міо-лицаря»

13 травня 2020 р. (виконати до 15 травня)
Тема: Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо".
Моральні цінності у творі
Продовжуємо подорож разом з головним героєм повісті-казки  "Міо, мій Міо"  дивовижною Країною Далекою. Спочатку спробуємо перевірити себе, наскільки уважними ви були читачами. та закріпити отримані знання, виконуючи ігрові вправи за посиланнями https://learningapps.org/display?v=pguwiax4j20, https://learningapps.org/7150347?fbclid=IwAR1kB4kXmY2JOtQqeIgjMLfdnzHp-AVKu2Uqpn9kjUhLE0rW1pimVhTP2Ms,  https://learningapps.org/display?v=p5404fgs520https://learningapps.org/display?v=p5404fgs520 ( впізнай героя)
А зараз спробуємо проаналізувати твір, уважно перегляньте презентацію



 Завдання 1. Складіть " Коло моральних цінностей", які  стверджувала письменниця у творі
Завдання 2.  (високий рівень). Напишіть твір -відгук про повість та її героя (6-8 речень).

15 травня 2020 р. (виконати до 18 травня)
Тема: Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо".
Моральні цінності у творі


Завдання: які уроки отримали ви, прочитавши твір А. Ліндгрен "Міо, мій Міо"(письмова відповідь на питання).


18 травня 2020 р. (виконати до 20 травня)
Тема: Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо".
Образи головних героїв
Хто з нас не мріяв опинитися у казковій країні, стати лицарем чи прекрасною принцесою, на власні очі побачити дива та чари? От і маленький хлопчик із цілком реального міста Стокгольм одного вечора потрапляє до Країни Далекої, у якій знаходить нову родину, друзів та, як справжній лицар, змагається із силами зла. Письменниця майстерно малює казковий світ, де на допомогу головному герою спішать не лише люди, а й фантастичні предмети: золоте яблуко, кінь, що вміє літати, невидимий плащ та багато інших.
Завдання 1. Переглянувши відеоурок, виконати літературний диктант та вправу гронування

Завдання 2. Охарактеризувати образ Міо, спираючись на цитатний матеріал (сторити інформаційне гроно).

Цитатний матеріал.
    «Стокгольмська поліція розшукує дев'ятирічного Буссе ВільгельмаУльсона, що вчора о шостій годині вечора зник зі свого дому. У Буссе Вільгельма Ульсона білявий чуб, блакитні очі, а того вечора на ньому були короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка».
    «Я був годованцем у тітки Едлі й дядька Сікстена. Опинився в них, ще коли мені було всього рік. А до того жив у сирітському притулку. …Їм здавалося, що через мене в їхньому помешканні стало надто гамірно: я, мовляв, приношу надто багато бруду з парку Тегнера, коли граюся там, розкидаю скрізь по кімнаті свій одяг, надто голосно розмовляю і надто голосно сміюся».
    «Я здебільшого сидів у Бенка».
    «…той, кого так довго шукає …король!» Країни Далекої.
    «Дух нахилився, взяв в обійми, навколо засвистіло й загуло, і ми полинули в простори».
Міо у Країні Далекій
    «І це був мій тато-король. Я впізнав його, як тільки побачив. Я знав, що це мій тато. Він простяг руки, і я кинувся йому в обійми».
     «Я вже давно живу в Країні Далекій. Дні мої всі як один веселі й радісні. І кожного вечора тато-король приходить до моєї кімнати, ми будуємо разом моделі літаків і розмовляємо».
    «Я росту, і мені тут добре».
     «Я дуже люблю свого тата-короля, і він мене також дуже любить».
     «Коли я мешкав на Упландській вулиці, моїми друзями були не тільки Бенко й тітка Лундін. Я мав іще одного друга, про якого забув розповісти. То був старий броварський кінь, що звався Калле-Джигун».
    «…в мене є Міраміс із золотою гривою».
    «Був собі королевич, і одного разу він сів на коня і поїхав у мандри місячної ночі...»
     «Хотів поїхати туди(де була Країна Чужинецька) і стати на герць із лицарем Като, хоч страшенно боявся його».
Міо у  Країні Чужинецькій
    «Адже це моя доля. Може, я й не повернуся з цієї мандрівки, та однаково такого страху, як перше, в мене вже не було».
    «…лицар із Країни Далекої».
    «Я ще дужче пожалкував, що приїхав сюди. Я тужив за своїм татом-королем».
    «…лицар, але добрий лицар, не такий, як Като. А лицар повинен бути мужній і не плакати».
     «Добрий лицар повинен казати правду. А як казати правду, то я плакав».
     «Мій меч, здатний розітнути камінь!»
     «Я був лицар на бойовій стежці й чимдуж біг до покою лицаря Като».
     «Я був безстрашним лицарем з мечем у руці».
     «вибив меча з його руки».


20 травня 2020 р. (виконати до 25 травня)
Тема: Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо".

Образи головних героїв. Перемога добра над злом
Завдання1(достатній рівень).
 Охарактеризувати образ лицаря Като через описи Землі Чужинецької, відгуки інших героїв твору(визначити риси, виконуючи вправу "Сонечко")
Цитатний матеріал
    «Лицар Като,- відповів тато-король, і по його обличчю ніби майнула темна тінь. - Жорстокий лицар Като.
   Коли він вимовив його ім'я, по трояндовому садку ніби промчав лихий вихор. Білі пташки поквапились до своїх гнізд. Жалібник голосно закричав і замахав великими чорними крильми. Багато трояндових квіток миттю зів'яло».
      «…в срібних тополях загуло, ніби від бурі. Багато листя з них попадало, і коли воно летіло додолу, здавалося, ніби хтось плакав».
     «Коли він(Їрі) вимовив те ім'я, повітря навколо нас стало холодне, мов крижане. Високий соняшник миттю зів'яв і всох, а метелики, що літали навкруги, попадали і вже не попідводились».
    «Країна лицаря Като,- сказав я.
    Тієї миті Міраміс затремтів, а від гори відірвався величезний камінь і, страхітливо загуркотівши, покотився вниз».
      «Не назву(імені), бо тоді погасне місяць,- відповіла ткаля.- Місяць погасне, а білі коні заплачуть кривавими слізьми».
     «Жалібник...співав про всіх, кого вкрали: про любу доню ткалі, про братів Нонно, і про сестричку Грі, і про багатьох, багатьох інших дітей, яких полонив жорстокий лицар Като й забрав до свого замку.
    Ось чому люди сумували у своїх хатинах на Острові Зелених Лук, і в Землі Заморській, і в Землі Загірній! Вони побивалися за дітьми, за своїми вкраденими дітьми. Навіть білі коні в Пущі мали чого сумувати і плакати кривавими слізьми, тільки-но чули ім'я жорстокого грабіжника».
«Темрява стала ще густіша…пітьма, чорніша за всю пітьму світу».
  «На другому боці озера, на найвищій скелі стояв великий замок. У ньому світилося лише одне вікно. Воно скидалося на лихе око, жорстоке, небезпечне, моторошне око, що дивилося на нас із ночі і бажало нам зла
    Замок лицаря Като!»
 «цілий Мертвий Ліс так ненавидів лицаря Като, що ладен був допомагати тому, хто прийшов стати з ним до бою?»

    «Може, навіть земля ненавиділа лицаря Като й рада була допомогти тому, хто прийшов стати з ним на герць?»
    З б р о я р: «Лицар Като, смерть на його голову!»
    «…найдужче за всіх ненавидить лицаря Като його власний Зброяр».
    «…його ланцюгів не бере жоден вогонь і жоден молот. Ланцюги, зроблені із ненависті лицаря Като, нелегко розірвати».
     «…у нього кам'яне серце. Правої кисті в нього немає, а замість неї - залізний пазур».
     «Видирає в людей серце з грудей. Схопить людину, проведе пазуром - і серця нема. Потім закладає їй у груди кам'яне. Він вважає, що всі, хто його оточує, повинні мати кам'яне серце».
     «хвилі спершу так скаженіли, а потім уляглися. Може, вони теж ненавиділи лицаря Като й хотіли допомогти тому, хто прийшов стати з ним до бою?
     «…лицар Като, …, який він страшний…жахливе обличчя…його зло лилося, мов холодний струмінь, палило обличчя, мов пекучий вогонь, просякало крізь голови, крізь руки, ятрило очі, заповнювало легені, коли ми дихали».
     «…глянув…страшними зміїними очима».
     «Лицар Като теж мав страшного меча».


     «…лицар Като прагне позбутися свого кам'яного серця».


     «на підлозі лишилася купа каміння. Тільки купа каміння. І залізний пазур».



Завдання2(високий рівень).  Як відомо, літературні твори не тільки розповідають про життя людей, нові країни, дивовижні подорожі, а й розкривають різні погляди на життя. Читаючи художній твір, кожен із нас отримує можливість над чимось замислитись, зробити певні ви­сновки, чогось навчитися. Про що ж спонукає нас подумати повість А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо»? (письмово)

25 травня 2020 р. (виконати до 29 травня)
Контрольна робота за твором: Астрід Ліндґрен ,,Міо, мій міо,
Виконати тести за посиланням join.naurok.ua (код доступу 5236775)
27 травня 2020 р.
Тема. Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер "Конрад, або Дитина з бляшанки"

Перегляньте, будь ласка, відеоурок про твір з позакласного читання, матеріали якого будуть включені до контрольного тесту у вересні.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ НА ЛІТО. 7 КЛАС

 Любі діти! Влітку ви можете не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.Тому я  пропоную вам список літератури для обов’язкового читання. У нього не внесено невеличкі віршовані чи прозові твори. 

  1. «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
  2. «Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя)
  3. «Король Лір і його дочки»
  4. Фрідріх Шиллер. «Рукавичка»
  5. Роберт Стівенсон. «Вересковий мед»
  6. Адам Міцкевич. «Світязь»
  7. Вальтер Скотт. «Айвенго»
  8. Василь Биков. «Альпійська балада»
  9. Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм»
  10.  Олександр Грін «Пурпурові вітрила» 
  11. Едгар По «Золотий жук»
  12. Артур Конан Дойль. «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»
  13. О’Генрі. «Останній листок», «Дари волхвів»
  14. Герберт Уелс. «Чарівна крамниця»
  15. Рюноске Акутагава. «Павутинка»
  16. Айзек Азімов. «Фах»
  17. Діана Джонс. «Мандрівний замок Хаула»
  18. Корнелія Функе. «Чорнильне серце"

Анонс творів за посиланням https://www.ourboox.com/books/література-на-літо-для-6-класу/?fbclid=IwAR3jZST-w74pT3z2_S-Hiph1ku-oC5B_AJRofrZZGKJfCArOgI21r_0VZQI
Гарного відпочинку та приємного читання!



                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         


 





1 комментарий:

  1. А почему не открывается тест который до 27.05 Наурок пишет ,,Час цього домашнього завдання вичерпаний,, Панченко Маргарита

    ОтветитьУдалить