УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Навчальні досягнення 







К,Р,
Тема






К.р.
Тема
Д.Н.

М-3
10
6
10
Зар.

9
10
9
8






0
5

Ю-5
11
12
11
11
11
11
11
11
11
Зар.
11
11
11
12
12
11
11

Ч-1
11
12
11
10
11
11
11
11
11
Зар.

11


12
11
11

З-1
11
12
11
12


12
12
11
12


10

12
11
11

Я-2




Зар.


0
9

10

10

12
10
7

Ж-0







0







0
0

И-9
Зар.
9
Зар.
11
10
10
10
10
9
10

9
9

11
10
10

І-5







0







0
0

П-9

11





6


9
7
5


7
7

К-2


Зар.

Зар.


Зар.
9
10
9



7
9
8

К-9
7

7
8
11

12
10

Зар.
11

9

10
10
10

К-5


8




4






10
5
5

Л-4







0







0
0

К-6
10
10
11
10

9
12
11
Зар.
9
9
9
9
9
12
10
10

В-3







0







0
0

У-1







0







0
0

В-1






10
5
9
Зар.

9

10
11
10
8

С-6
8
Зар.
10.
9
Зар.
Зар.
11
10
11
9
Зар.
7
7


8
9

Г-4







0







0
0

С-7







0







0
0

Д-7
10
11
10
9
11
12
12
11
11
Зар.
11
10
10
12
12
11
11

А-2
11
11
12
11
11
11
11
11


зар.


8

8
10

Ф-7
10
11
11
11
10
11
12
11
11

11

10
12
12
11
11

Р-5






10
6
Зар.
Зар.
7
7


7
7
7

Є-0







0






9
5
5

Б-6






8
5
11
Зар.





6
6

Ф-2
11
11
10
9
Зар.
11
11
11

10
11
11
11
12
12
11
11

С-1
12
9
12
10
11
11
11
11
12
11
10

11
12
9
11
11








































код



дистанційне навчання
ІІ семестр до 12.03.20
ІІ
 семестр
І семестр
Річна
М3

7
7
7
8
8
Ю5

11
10
11
10
11
Ч1

11
10
11
10
11
З1

11
11
11
11
11
Я2

7
7
7
8
8
Ж0

0
6
4
5
5
И9

10
3
7
6
7
І5


10

11

П9

7
9
8
10
9
К2

8
8
8
10
9
К9

10
6
8
6
7
К5

5
9
7
9
8
Л4

0
4
3
5
4
К6

10
8
9
7
8
В3

2
5
4
6
5
У1

0
5
3
4
4
В1

8
7
8
8
8
С6

9
6
8
5
7
Г4

0
5
3
6
4
С7

0
8
4
8
6
Д7

11
9
10
11
11
А2

10
10
10
10
10
Ф7

11
9
10
9
10
Є0

0
5
3
5
4

Б6

6
7
7
9
8

Ф2

11
10
11
8
10

С1

11
6
9
7
8

Р5

7
8
8
9
9

17 березня 2020 р. (виконати до 20 березня)
 Тема: Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" Характеристика героїв
Митько і Сергій – винахідливі, кмітливі мрійники, тому їм завжди  цікаво  і ніколи  не нудно. Декому поведінка друзів здавалася дивною, загадковою. Тож відгорнемо завісу таїни  і зробимо висновок, чому саме  цих хлопців Я . Стельмах  зробив героями свого твору?
Напевно тому,  що герої твору подібні до самого  автора. Саме в їх  уста  він вкладає  власні думки , і діють вони так , як діяв би сам автор.
А зараз заповніть  досьє на наших  головних героїв за планом.
1.     Ім’я  
2.     Місце проживання 
3.     Освіта  
4.     Сім’я 
5.     Місце перебування 
6.     Мета приїзду
7. Улюблені заняття 
8.   Висновки про характер

Досьє на наших героїв ви зібрали. А тепер будемо збирати матеріал для підтвердження  характеристики  персонажів.
1.Знайти в повісті штрихи  до портретів Митька ,Сергія та Василя Троша та інших персонажів і підібрати до них одне найвлучніше  слово характеристику 
(Митько -запальний , Сергій- ..., Василь- ..., Митькова бабуся-..., бабуся Василя- ..., Ірина Семенівна-... ,Оксана Павлівна (мама Митька) –..., Гнат – ..., Трохим Гнатович- ...

2.  Відшукати в тексті епізоди, що стосуються  навчання друзів Зробити висновки, якими учнями  були Митько та Сергій.
(Прочитавши повість , ми з’ясували , що Митько та  Сергій  навчалися ...)
3.    Що розповіла б  про онука та його друга  Митькова  бабуся. Записати у вигляді діалогу. 
·        Як ви зустріли  звістку про приїзд онука?
·        Чи зраділи , що він приїхав  із другом?
·        Нас здивувало , що ви не сварили  Митька за телеграму ?
·     Як ви сприйняли те, що Митько з Сергієм ночували не  вдома , а в курені біля озера?
Отже, ми. можемо сказати, що хлопці були  мрійниками, шукачами пригод, які прагнули слави. І незважаючи на те, що не дуже добре навчались у школі,  вони були  чуйні, лагідні і співчутливі до чужого горя. І доля за це до них була прихильною.
Хтось із великих сказав : «Доля прихильна до тих, хто здатний  триматися на  плаву, навіть потрапляючи у вир». Любов, милосердя, повага до людей, сила духу - ось ті основні цінності, що ними ви маєте запастися, вирушаючи в  життєву дорогу і готуючись  до великого іспиту . Якщо  ви візьмете  цей багаж із собою, то перемога буде за вами.

20 березня 2020 р. (виконати до 24 березня) 

Тема: Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"
Отже, продовжуємо роботу над характеристикою героїв твору.  Митька й Сергійка ми можемо назвати  справжніми  друзями. А чи можемо другом назвати Василя Троша? Чому?
 А яким, на вашу думку,  повинен бути справжній  друг?  Які асоціації у вас виникають до слова друг, дружба.  Давайте складемо асоціативний кущ у формі  сонечка, проміння якого і будуть  тими, на вашу думку, визначними рисами  у дружбі.
Найбільшої інтенсивності досягає дружба в юнацькі роки  та в період  ранньої  зрілості, як це ми бачимо  у творі Я. Стельмаха.
Дружба - це добрі приязні стосунки на основі взаємної прихильності й відданості. 
Дружба – це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити
Друг – особа, зв‘язана з кимось дружбою, довір‘ям, відданістю 
 0знаки, які характеризують друга (продовжіть речення)
 Друг – це той, хто ніколи тебе не забуває
Друг – це той,..
 Друг – це той, ..
 Друг – це той, ..
 Друг – це той, ...
Зараз, коли в нашому суспільстві відбуваються корінні зміни, коли кожна людина стурбована більше матеріальним забезпеченням, не можна забувати про одвічні цінності духовного зросту. Треба вірити в дружбу, берегти це почуття. Бо дружба, як і любов, може зникнути в одну мить, вона не терпить обману, зради у довірі. До цього варто прагнути, допоки носити нам ім’я людини, а дружба нехай буде крилами душі нашої.
Щоб підсумувати  сказане, давайте  створимо  сенкан , де за основу візьмемо Митька та Сергійка.
Сенкан
1.Митько та Сергійко
2.2 прикметники
3 3 дієслова
4. Речення із 4 слів
5.Синонім
 Визначте риси характеру Дмитра і Сергія:

чемність,...(не менше 5)
Здібності героїв: любов до книги, .... ( не менше 5).
Отже, ми з’ясували, що Митько та Сергій є справжні друзі. А чи співчуваєте  ви Василю Трошу? Чи мріє він мати таких друзів як Митько та Сергій?  Звичайно, хто б не хотів.  Тоді давайте порадимо Василю. що потрібно зробити, щоб його мрія здійснилася ( записати рішення - поради , не менше 5) 

24 березня 2020р.(виконати до 27 березня)

Тема: Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" Характеистика героїв
 Пошуково-дослідницьке завдання
Довести за допомогою тексту, що Сергій і Митько:
ü люблять природу;
ü мають почуття гумору, можуть покепкувати не лише з інших, а і з себе  самих;
ü дружелюбні;
ü допитливі (по одному прикладу)

7 квітня 2020р. (виконати до 10 квітня)

 Я.Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Роздуми про уяву, фантазію, усвідомлення значення романтики в житті сучасної людини.

Немає хлопчика чи дівчинки вашого віку, які б не мріяли про далекі мандрівки, незвичайні пригоди, нові відкриття й славу першовідкривачів.
Але чи треба їхати за тисячі кілометрів, щоб знайти незвідане?
Герої літературних творів з розділу «Пригоди й романтика» переконують, що по-справжньому допитливих і наполегливих дітей цікаві пригоди чекають на кожному кроці. Пригадайте, де їх знаходили Ява й Павлуша із безсмертних «Тореадорів з Васюківки»? (У рідному селі, біля свинарника; на кукурудзяному полі; на острові неподалік від дому; на пасовищі)
Але, можливо, багата уява – це насправді безплідне фантазерство і не варто на такі дурниці витрачати час й енергію 
Отже, проблемне питання нашого уроку – які якості найбільше потрібні сьогодні: романтичність і допитливість чи раціональність і прагматизм?
Сьогодні на уроці, опрацьовуючи повість Я.Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,кожен із вас хай відповість на питання, чи варто фантазувати й бути романтиком і які ще риси треба розвивати в собі, крім багатої уяви.
А зараз ще раз пригадаймо героїв Митька й Сергійка, їхнє звичайне літо і зовсім незвичайні пригоди.

Увага! Не пишіть, будь ласка, завдань, лише відповіді!!!
 Отже, перше завдання Літературна гра-диктант «Так» - «Ні» 
1.   Хлопці добиралися до бабусі велосипедами.
2.   Літнім завданням було створити гербарій.
3.   Перший, хто зустрівся друзям у селі, їм не сподобався. 
4.   Після повідомлення Васі хлопці збиралися відвідати бібліотеку. 
5.   На березі озера хлопці відремонтували курінь. 
6.   У бурштиновому камінчику Васі був метелик.
7.   На березі озера діти знайшли ріжки та ніжки козеняти, якого з’їло чудовисько. 
8.   Вася повідомив про лохнесське чудовисько.
9.   Митько дізнався про звички сучасних варанів. 
10.Хлопці збиралися сфотографувати чудовисько і відправити фото до Академії наук.
11 Незнайому тварину діти заманили в заздалегідь викопану яму.
12. Друзі подякували Василеві за вигадку. 

Сподіваюсь, ви легко впоралися з цим завданням. Нагадую, пишемо лише відповіді  
.2.Виберіть риси характеру, притаманні Митькові й Сергієві, та підтвердіть свій вибір подіями твору.

1) романтичні
2) легковажні
3) боягузи
4) мрійливі
5) дотепні
6) ліниві
7) брехуни
8) наполегливі в досягненні мети
Усно аргументуйте вибір рис характеру хлопчиків.

3.  Зробіть висновок про місце пригод і романтики в житті героїв повісті Митька та Сергійка.
     Пригоди й романтика – незамінимі складові буття Митька й Сергійка, що роблять їх життя яскравим і насиченим.
  Відповідь на проблемне питання уроку.
 Мрії й фантазії мотивують і стимулюють розвиток людини, але тільки разом із наполегливістю й працелюбністю романтики можуть досягти успіху.
                 Саме невтомні й наполегливі романтики рухають прогрес: піднімаються на вершини гір й опускаються на дно океану, будують ракети й летять у космос, створюють Інтернет і клонують тварин

10 квітня 2020 р. (виконати до 14 квітня)

Леся Воронина. Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей

 Доброго ранку, мої любі діти! Тож продовжуємо знайомство з кращими творами української літератури. Мабуть, кожному з вас хоч раз у своєму житті було дуже страшно.Як можна побороти страх? Відповідь на це запитання ми спробуємо отримати впродовж декількох уроків, вивчаючи повість Лесі Ворониної"Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9".
У цьому творі добро знову дає відсіч злу. І героями-переможцями є не фантастичні супер-кібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й, по суті, боягузи.
Та спочатку давайте познайомимося з автором цієї дивовижної пригодницької повісті





Отже, перше завдання: переглянувши слайди , відео, занотувати до зошитів основні відомості з життя письменниці ( форму запису обираєте самостійно ( це може бути "сонечко", інформаційне гроно, таблиця, тощо). 

Наступне завдання: переглянути буктрейлер, прослухати аудіокнигу, дочитати повість за підручником до кінця. Приємного читання!

14 квітня 2020 р.(виконати до 17 квітня)
ся Воронина. Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності 
Доброго ранку! Сподіваюсь, ви дочитали до кінця повість. Тож давайте перевіримо себе. Спробуємо виконати вправу "Так чи Ні"
(якщо відповідь Ні, поруч пишемо, як було насправді).

Увага! Не пишіть, будь ласка, завдань, лише відповіді!!!

.    Клим Джура з дитинства дружив з Сашком Смиком. 
Клим потрапив у ТТБ, провалившись під люк. 

  Пані Соломія була його мамою.

    Разом з хлопцями, Зайцем і Жуком, хлопці пограбували банк.
    Клим співав жалісливу пісеньку про зайчика.
.
    Хлопець подорожував у часі і просторі на жовтому запорожці.
.
   Сашка Смика прозвали Кактусом, бо він любив колекціонувати кактуси.

    На літальному апараті Клим відправився до Єгипетських пірамід.

    Синьомордики дуже полюбляли квітковий пилок.

    Клим один єдиний розумів мову синьомордиків.

    Бабуся ховала ліки від переляку у горщиках з-під квітів.

    Бабуся Соля залишила три жаби вдома для відлову мух.

 Ось так виглядає Відповідь
1. Ні, вони билися ще у дитячих візочках.
2.Так.
3.Ні, бабусею.
4.. Ні, вони зафільмували кумкання прибульців.
5. Ні, про байбачка.
6.Так.
7. Ні, він мав зачіску, схожу на голки кактуса.
8.Так.
9. Ні, вони ласували мухами. а найбільше любили метеликів під майонезом.
10.Так.
11. Ні, у пиріжках.
12.Так.
Після 22 квітня, звичайно. надсилати мені  цю відповідь не потрібно.

Наступне завдання: переглянувши відеопрезентацію, створіть паспорт художньго твору (тема ідея,жанр, герої)




Хто з нас не уявляв  хоч раз себе суперагентом, який рятує Всесвіт від прибульців? Хто з нас не мріяв про подорожі в часі і про розкриття неймовірних таємниць? Хто з нас не хотів би бути членом якогось таємного товариства?  Товариства ТТБ! Мріяв про це і Клим Джура, звичайний українськй хлопчик, який одного чудового ранку опиняється в штабі Таємного Товариства Боягузів. Згодом хлопчик з’ясовує, що Землю от –от мають захопити підступні космічні прибульці, які заразили більшість людей вірусом СТАРХУ . І головне, що порятунок людства залежить тільки від нього! Виявляється, що головне – це вміти здолати свій СТРАХ.
- Хто такий Кактус? ( Какатус – це Сашко Смик, сусід головного героя Клима).
- Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом? (Битися хлопці почали ще лежачи у візочках).
- Зачитайте, як після літніх канікул змінився Кактус? (Він став схожий на гібрид жирафа з орангутантом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав мязи, як у Шварценеґґера).
- Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком? (Хлопчик несподівано полетів у люк).
- Куди саме потрапив Клим? ( Климко потрапляє до ТТБ).
- За що Климу стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані? (Він побачив вулицю, по якій щодуху мчала якась зіщулена перелякана істота. Це був Климко, який тікав від Кактуса).
- Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик? (Взяти участь у таємному експеременті. Схрестивши безіменний і середній пальці, пообіцяв стати агентом ТТБ).
- З ким познайомився Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку? (З двома хлопцями, яких Клим прозвав Зайцем і Жуком).
- Яке завдання - випробування чекало Клима ввечері? (Рівно о 21.00 стояти біля банку й грати жалісну пісеньку про байбачка).
- Повернувшись додому, про що довго думав Клим? ( Чи можна порушити клятку, яку дав ТТБ?)


17 квітня 2020 р.
Доброго ранку, мої хороші! Сьогодні я хочу привітати вас та ваших батьків з прийдешнім святом Христового Воскресіння.
Бажаю добра, здоров’я, миру. Нехай кожен день ваш будинок наповнюється затишком, теплом, щастям, благополуччям. Даруйте один одному увагу і турботу, любов і вірність. Зі  Святом Пасхи!
І мій подаруночок - завдань не буде! Відпочивайте, насолоджуйтесь сімейним затишком  і  будьте мені здорові!
Aле все ж таки одне завдання є. В звязку з продовженням карантину відтерміновувати перевірку ваших робіт я більше не можу, тому прошу сфотографувати  всі ваші роботи в зошиті та відправити мені на пошту
lubov05051957@gmail.com.
 Велике прохання: зробіть це протягом трьох днів (адже . у мене ше 5 класів

21 квітня 2020 р.  ( виконати до 24 квітня)

Тема уроку:   Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Стосунки між різними поколіннями в родині.
 Доброго ранку! Сподіваюсь, ви трішечки відпочили, тому продовжуємо наше знайомство з дивовижними пригодами головного героя повісті.
Звісно, всі ми добре знаємо, що бути боягузом – ганебно, а брехати не можна, але… Не все так просто в цьому світі, далеко не так просто…
Боятися – ганебно? Але бояться абсолютно всі (природна реакція людини на небезпеку) і сміливець не той, хто не відчуває страху, а той, хто може подолати свій переляк і діяти не зважаючи на нього. Саме це і відбувається з Климом Джурою. Лише за один день неймовірних пригод у товаристві боягузів Клим дуже змінився, він сам себе не впізнає, бо найскладніше зламати в собі боягуза вперше, і якщо ти зміг це зробити, то набудеш досвіду мужності, який допоможе долати твій страх і надалі.
Пригоди тривають, завдання ТТБ  не виконане. Отож, вперед – назустріч новим пригодам.
-              Що вразило Клима, коли він біг вулицею, повертаючись з будмайданчика? (Усі люди мали надзвичайно дивний вигляд. Вони рухалися, ніби у сповільненій зйомці).
-              Від кого отримав допомогу Клим? (З неба, від метелика).
-              З ким проживав Климко? (З мамою, батьком, бабусею).
-              Де в той момент знаходились батьки хлопчика? (На розкопках в Єгипті).
-              Де працювала бабуся  Климка? (У банку).
-              Що найбільше ошелешело хлопчика, коли він повернувся додому? (Наказ бабусі. І те, що бабуся якимось чином пов’язана з ТТБ).
-              Що змусило хлопчика вступити в «бій» з прибульцями? (Небезпека за життя бабусі).
-              Що нового взнає Клим про свою бабусю Соломію? (Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).
-              Яке нове завдання отримує Климко? (Спасти пані Соломію).
-              Яку інформацію отримав хлопчик з екрану   старої скрині? («Молода бабуся» розповіла Климку про машину часу та про нові завдання – переміститися до Єгипту).
Інформаційна довідка. Папірус - (грец. πάπυρος) — товстий папероподібний матеріал, що виготовлявся в стародавньому Єгипті зі стебел рослини циперус папірус (Cyperus papyrus) родини осокових, яка росла на берегах Нілу. В подальшому використовувалася як основа для письмен. Папірус в перекладі з єгипетської — «дар річки». У Єгипті були бібліотеки, що містили до тридцяти тисяч сувоїв; особливо багата бібліотека була в Олександрії. Папірус настільки був поширений, що єгипетські купці загортали в нього покупцям товар.. Найдавнішому свитку папірусу налічувалося понад п'ять з половиною тисяч років. При виготовленні писального матеріалу стебла папірусу очищалися від кори, серцевина розрізалась чи розділялась на тонкі довгі смужки. Ці смужки укладали тісними рядами на гладку і рівну поверхню і змочували водою. На перший ряд розстиляли інший ряд, але вже поперек. На них викладали під прямим кутом ще один ряд смужок і поміщали під прес. Після сушки лист папірусу відбивали молотком. Потім листи папірусу, що вийшли, склеювалися в свити, а в пізніший час — з'єднувалися в книги .
Єгипетські піраміди - найбільша архітектурна пам'ятка Стародавнього Єгипту, одне з семи чудес світу.  Піраміди - це величезні кам'яні споруди пірамідальної, ступінчатої чи баштоподібної форми, збудовані як гробниці для фараонів Давнього Єгипту. Усього в Єгипті знайдено 118 пірамід. При згадці єгипетських пірамід, як правило, мають на увазі розташовані в Гізі, неподалік від Каїру Великі Піраміди.
Усього кілька секунд і Климко перемістився до Африканського континенту. Через технічні несправності експерементальної машини часу, Климко прибув на одну добу пізніше  і не встиг попередити  батьків про  небезпеку. Що робити? Як бути? Хлопчик розуміє, що майбутнє його сім’ ї залежить тільки від нього. Порятунок людства залежить тільки від нього. Потрібно діяти, не гаючи жодної хвилини. Треба зустріти космічних прибульців як слід.
2. Проблемно – пошукове завдання.
Доведіть, що твір  Лесі Вороніної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» є фантастичною, романтичною, багатоепізодною повістю.
Можливі аргументи:
-  прозовий розповідний твір;
- за обсягом повість більша, ніж оповідання;
-  у повісті розповідається про одну або декілька подій одного чи декіль¬кох головних героїв протягом досить тривалого часу;
- це твір, сюжет якого ґрунтується на фантастиці, тобто уявний світ якого не відповідає наявному реальному світу або прийнятому, усталеному поняттю можливого (фантастична);
- кожний новий розділ має свій сюжет (багатоепізодична);
- незвичайна, приодницька за подіями  (романтична).
Підсумок уроку.
-  Що можна сказати про родину Клима? Які стосунки між членами родини: Климком і бабусею, Климком і батьками?
Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Родина – це наш маленький світ, у якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога і турбота. І саме такою є родина Климка Джури.
Дайте відповідь на питання: що нового про Климка ми дізналися сьогодні.Завдяки чому він зумів перебороти свій страх? Бажаю успіхів!

24 квітня 2020 р. (виконати до 24 квітня)
Тема уроку:   Леся Воронина. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».
Характеристика головного героя
 Доброго ранку! Космічні прибульці переможені, засіб від страху знайдений, і все завдяки сміливості хлопчика Климка. Климко Джура -  справжній герой, але чи завжди він був таким? Щоб повніше схарактеризувати його образ, давайте складемо  план ( УСНО  дайте відповіді) 
Орієнтовний план
1. Хто такий Климко Джура.
2. Вік хлопчика.
3. Зовнішній вигляд.
4. Поведінка, вчинки.
5. Заняття, уподобання.
6. Стосунки з однолітками, дорослими, рідними.
7. Риси характеру.

8. Моє ставлення до героя (що подобається, що ні).
Завдання: дати письмову відповідь на останній пункт плану (5-8 речень)

28 квітня 2020 р. (виконати до 5 травня)
Тема: Підготовка до контрольної роботи за темою "Пригоди і романтика" ( В.Нестайко "Тореадори з Васюківки".
Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера".  Леся Воронина.  «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».)
Доброго дня! Сьогодні ми готуємося до контрольної роботи. Перегляньте, будь ласка, весь матеріал, розміщений вище за темою "Пригоди і романтика".У того, хто з якихось причин  ще не виконав завдання, зараз є можливість зробити це. Виконуємо ті завдання, які вам зрозумілі. Бажаю успіхів! 

5 травня 2020 р. (виконати до 8 травня)
Контрольна робота за темою "Пригоди і романтика"(тести)
1. Ознакам  пригодницької повісті  відповідають всі, крім:
а)  великий за обсягом твір;
б ) охоплює короткий проміжок часу;
в ) розповідається про багатьох літературних героїв;
г ) має багато подій.
2. Скільки коштував  би проїзд у метро у Васюківці для вчительки арифметики( Всеволод Нестайко « Тореадори з Васюківки):
а) три копійки;
б) безкоштовно;
в) одна копійка;
г) п’ять копійок.
3.  Мама  Яви була ( Всеволод Нестайко « Тореадори з Васюківки):
а)  ланковою кукуродзоводів;
б)  ланковою буряководів;
в)  завідуючою фермою ;
г)  садоводом.
4. Ярослав Стельмах народився в сім҆ ї:
а ) письменника;
б ) кінорежисера;
в) дипломата;
г) учителя.
5. Герої твору - вже учні класу( Ярослав Стельмах «Митькозавр із Юрківи):  а) п’ятого;  б) шостого;   в) сьомого;  г )  четвертого.
6. Ірина Семенівна називала учнів( Ярослав Стельмах «Митькозавр із Юрківи):
а) «діточками»;  б) «лапочками»; в) «зайчатами» ;  г ) «сонечками».
 7. Що подарував велосипедист хлопцям заради примирення( Ярослав Стельмах «Митькозавр із Юрківи)?
а) цінний екземпляр комахи;  б) жовтий прозорий камінець;
в) запрошення на спортивне змагання;  г ) книгу про тварин.
8. Для того щоб спіймати невідому тварину , Сергій запропонував Митьку
( Ярослав Стельмах «Митькозавр із Юрківи):
  а) на великий гачок причепити шматочок м’яса;
  б) викопати яму;
  в) кидати у воду велике каміння;
  г) поставити сітки..
9. Прибульці на будмайданчику були кольору ( Л.Воронина
«Таємне товариство боягузів…» ):
А ) синього; б) зеленого;  в) сірого; г) сизого.
 10.Бабуся найчастіше співала пісню про ( Л.Воронина «Таємне товариство боягузів…» ):
 а ) калину ;  б)сіренького котика ; в)  про коня з сивою гривою;  
г) ніченьку зоряну  .
11. Синьоморді чужинці стали слухняними ,коли :
а )  наїлися комах; б ) напилися джерельної води;    
в)   надихалися свіжого повітря; г )  вдихнули пилок квітів.
12. Твори Я.Стельмаа, В.Нестайка, Л.Воронини належать за жанром до:
а )  пригодницьких ;  б ) історичних;  в) побутових;     
г) психологічних.

8 травня 2020 р. (виконати до 12 травня)
Тема: Леонід Глібов. Байка "Щука"

Завдання1: переглянути відеоурок, мультфільм за байкою "Щука"

Завдання 2: скласти паспорт байки (визначити тему, ідею, героїв байки, мораль)

12 травня 2020 р. (виконати до15 травня)
Тема: Леонід Глібов. Байки "Муха й Бджола", "Жаба й Віл."
Дуже смішними видаються люди заздрісні, які прагнуть дорівнятися до інших, не маючи ні здібностей, ні можливостей для того. І зовсім огидні люди ледачі, що звикли безсоромно користуватися плодами чужої праці. Про це говориться в байках Л. Глібова в алегоричній, але від того не менш дотепній і дошкульній формі.

 Завдання 1: прослухати байки у виконанні майстрів слова

 


Завдання 2: переглянути презентації (аналіз байок)




Завдання 3: переглянути відеоурок за байками


Завдання 4: за рядками із байки визначити риси характеру Жаби та заповнити таблицю

Риси характеру
Рядки з байки

— Який здоровий, моя ненько!

(Вигадлива була!)
— Ну, що, сестрице, як надмусь,
То й я така зроблюсь?

А та не слуха…
дметься…
дметься.

З натуги луснула — та й одубіла!

Раз Жаба вилізла на берег подивиться…
Виконати тести за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=968824 
(код доступу 968824)


15 травня 2020 р. (виконати до 19 травня)
Тема: Степан Руданський.  Співомовки 
"Запорожці у короля", "Добре торгувалось", 
"Свиня свинею", "Гуменний".
Задання 1. Переглянути відеопрезентації про життя і творчість письменника, аналіз його творів.





Задання 2 (достатній рівень). Створити паспорт одної із співомовок за власним вибором (тема, ідея, головна думка, художні засоби)
Завдання 3 (високий рівень). Створити інформаційне гроно-характеристику чумаків та купців (додатково)


19 травня 2020 р. (виконати до 22 травня)
Тема: Степан Руданський.  Співомовки 
"Запорожці у короля", "Добре торгувалось", "Свиня свинею", "Гуменний".

Сьогодні ми перегорнемо ще одну сторінку творчості Степана Руднськогосповнену народного жарту,гумору,дотепу,щирого сміху,про-читаємо «незрівняні в своїм роді співомовки» (І. Франко) та поділимося враженнями від прочитаного.
Спочатку перевіряємо себе:
Я знаю, що таке співомовка як жанр літератури.
Я знаю, що таке інверсія.
Я усвідомлюю викривальний пафос співомовок С. Руданського.
.Я знаю основну думку кожної з вивчених співомовок.
Я вмію характеризувати і порівнювати героїв співомовок (якщо не можете дати відповідь на питання, зверніться до попереднього матеріалу).
Завдання1. (достатній рівень)
Виписати 6 прикладів інверсй із творів Степана  Руданського. 
Скласти сенкан до слова "Руданський". 
 Завдання 2 (високий рівень)
Чи потрібна поезія Степана Руданського сьогоднішньому читачеві?(письмова відповідь на питання)


22 травня 2020 р. (виконати до 26 травня)

Тема:  Павло Глазовий. Гумористичні та сатиричні твори

Від часу Степана Руданського, мабуть, не було в Україні поета-гумориста, який у своїх творах так широко використовував би народну творчість. Це секрет успіху митця. Павло Прокопович Глазовий -  одна з найкращих сторінок в історії сатирично-гумористичного слова України. Він належить до когорти тих, хто створював наш сміх.
Завдання 1. Перегляньте уважно відеоурок про життя та творчість Павла Глазового, 
відеоурок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=nWSmaWO2lNA&t=323s;
виразне читання гуморесок майстрами слова





Завдання 2 (достатній рівень) 
Літературний диктант. Відповідь запишіть одним або двома словами:
1. Засновник жанру байки в літературі  легендарний грек 
2. Наділення тварин, птахів, рослин рисами людського характеру це ...
3. Повчальний висновок у байці це ..
4. Степан Руданський започаткував жанр ...
5. Порушення узвичаєного порядку слів з метою виділення певного слова у тексті ..
6. Невеликий віршований або прозовий твір з гумористичним сюжетом – це ...
7. З ким познайомив Павла Глазового його вчитель і це вплинуло на його творчість
8. Хто видав 19 збірок гуморесок і чимало книжечок для дітей?

9. Хто народився 30 серпня 1922 року на Миколаївщині у сім’ї хлібороба? 
Завдання 3 (високий рівень). Визначити художні засоби

Художні
засоби
«Заморські гості»
«Похвала»
Епітети
Метафори
Порівняння
Риторичні запитання


26 травня 2020 р. (виконати до 29 травня)
 Контрольна робота за темою "Гумористичні твори Л.Глібова, П.Глазового, С. Руданського"
Виконати тести за посиланням
join.naurok.ua  (код доступу4727412)


29 травня 2020 р.


Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список творів з української літератури для 7 класу
  1. Іван Франко. «Захар Беркут»
  2. Андрій Чайковський. «За сестрою»
  3. Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять»
  4. Григір Тютюнник. «Климко»
  5. Олекса Стороженко. «Скарб»
  6. Богдан Лепкий. «Мишка»
  7. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
  8. Любов Пономаренко. «Гер переможений»
  9. Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»
Дозвольте мені дати декілька порад:

Читайте. Багато, скільки зможете. Але не тому, що ви зобов’язані це робити. Читайте, тому що літо надихає на мрії і пригоди, а читання – це як політ. Читайте, тому що це найкраща форма пізнати життя.

Якщо ви відчуваєте смуток і страх, не хвилюйтеся: літо, як і будь-яка інша прекрасна річ в житті, може привести душу в сум’яття. Ведіть щоденник, описуйте те, як почуваєтеся (а у вересні, якщо захочете, ми це разом почитаємо).

Танцюйте і не соромтеся нічого. Скрізь, де завгодно: хоч на танцмайданчику, хоч у своїй кімнаті на самоті. Літо – це танець, і нерозумно не брати в цьому участі.

Багато займайтеся спортом, адже це ваше здоров’я.

Перечитайте конспекти наших уроків: порівняйте все те, про що ми читали, з тим, що відбувається у вашому житті.

Дивіться хороші фільми з глибокими емоційними діалогами, проживайте їх знову і знову.

Літо – це магія. У яскравому сонячному світлі ранку і спекотними літніми вечорами мрійте про те, яким може і повинне бути життя. Зробіть все від вас залежне, щоб ніколи не здаватися на шляху до мрії.

Будьте хорошими, будьте щасливими.

Комментариев нет:

Отправить комментарий